Речі, які я останнім часом не розумію

 
Останнім часом і стараюся багато аналізувати те, що чую і читаю. Певні речі у мене не завжди вкладаються в голові. Я не можу їм знайти логічного пояснення. Я розумію, що люди є різні, але не розумію чому настільки сильно.
 Наприклад, я не розумію, як можна шукати життя у всьому всесвіті, виділяти на це мільярдні асигнування, натомість не бачити неповторного життя в жіночому лоні. Я не до кінця розумію, як можна говорити про право розпоряджатися жінці своїм тілом, але вбивати тіло іншої особи в ній. Я не можу зрозуміти, чому на кожному кроці говорять про права дітей, але не поважають їх права мати "тата і маму", а не "тата і тата". Я не розумію, як можна говорити про права тварин там, де тварини мають де жити, а люди ні. Я не розумію, як може бути причиною не пити за кермом страх штрафу від ДАЇ, а не страх за власне життя і життя інших? Чого я ще не розумію? А-га, згадав! Я не розумію, як можна бути на Літургії і не причащатися. Я і колись цього не розумів, але коли я про це кажу 7 років моїм парафіянам, а вони все одно ходять на Літургію "в холосту", (не всі звичайно, лише більшість), я не можу цього зрозуміти. Я не розумію, як дівчина може йти біля хлопця за руку, коли у нього в іншій руці пиво, а рота вискакують матюки. Вона щиро думає, що він колись буде іншим. Дивно.  Я не розумію, чому багато, хто приходять до сповіді, роблять це із усмішкою на обличчі. Я не розумію, як можна прийняти у Верховній Раді закон 250-ма голосами, коли в залі наполовину менше сидить людей. Комусь може здатися дивним, але я не розумію, як може бути ветераном війни людина, яка мала 5-10 років в часі війни. І не розумію, коли кажуть, що люблять Україну, але мову її не дуже. Я не до кінця розумію, навіщо людині 1 млрд. доларів і для чого він людині, яка не може просто так без охорони погуляти на березі річки чи прогулятися вечірніми вулицями міста. Я не розумію, чому люди шукають божих знаків на деревах, але 1-2 рази в житті тримали в руках Біблію. Я не розумію, чому в селі може бути 5-6 майже одинакових фігур Богородиці, але немає тенісного столу чи баскетбольного щита з кільцем посередині. Я не розумію ще дуже багато чого. Я навіть не розумію, для чого я це пишу, якщо воно мало що змінить. Можливо краще мінятися "комусь", а не "чомусь"?

Коментарі

  1. Важко не погодитись з цими запитаннями, які висять в повітрі. Правда про Євхаристію я б продовжив Ваші роздуми. Думаю тут не так все просто. Не можливо та й не потрібно, я думаю, сказати людям ТРЕБА приймати Євхаристію. Це все одно що сказати ТРЕБА виконувати заповіді блаженства. Чи просто записати їх в Конституцію України. Але ж християнство це не закон, зрештою Закон ніхто не міг виконати, а Блаженства тим паче. Християнство це життя у Христі, поступове зростання - коли ці заповіді з інформації переходять в нашу тіло і кров. Проростають в нас, проростає сам Христос. Тільки Слово Боже яке живе в нас буде проростати і здійснюватись, якось примусово чи через подання інформації про нього його виконати неможливо. Зрештою в цьому що хтось намагається його "виконати" приходить найбільше розчарувань в християнському житті. Проте життя у Христі може початись тільки з особистої зустрічі з Ним самим. Тоді набирає смислу все решта. Для початку треба людей дуже добре прокахизувати, але не викладом інформації "спасіння це..." а керигматично, через свідчення, як Бог діє в моєму житті (катехизатора тобіш) через розуміння сучасної культури. Люди не хочуть чути відповіді на питання, на які священик хоче відповідати, а хочуть чути відповіді на свої запитання... І хочуть свідчень

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Свідчення є найголовнішим чинником. Щодо катихизації, потрібна якась "перезагрузка". У мене давно відчуття, що катихизація так, як вона подається сьогодні, подається не під тим соусом. Класичні лекції про правди віри, інтерактивні методи, прогами...Все це не дає результатів, які б хотілося. Я не маю відповіді, що треба міняти. Можливо вартує більше перетворювати її на своєрідний діалог, можливо робити ще щось, щоб молоді найперше було цікаво дізнаватися щось про Бога, Церкву, віру...Є відчуття, що ми видихнули повітря, але ще не набрали нового. Хоча, можливо, це субєктивне відчуття

      Видалити
    2. Сучасна катехизація це "передавання інформації" вона базуєьтся на старих фундаментах, коли людина народжувалась в світ який був сам по собі "християнським". Вона з дитинства бачила культуру віри, входила в неї. Вона зростала в атмосфері віри - зрештою це є підставою для того, щоб хретити дитину - вона повинна зростати в атмосфері віри, в іншому випадку його важко обгрунтувати. Таким чином дитина яка зростала в атмофері віри сама природньо починала вірити, тобто був АКТ віри і з часом їй треба було тільки додати ЗМІСТ віри, тобто пояснити доступно в що вірить християнин. Сьогодні дитина не приходить в атмосферу віри, перш за все в сім'ї - а якшо в сім'ї немає атмосфери віри, то це катастрофа. Тому думаю батьків які хрестять дитину треба добре перевріити, чи це не просто традиція чи забобон для них. Дитина яка не бачить віри в сімї катехитичні правди буде сприймати як інформацію, а не те що відповідає акту її віри, якої в неї може не бути. А інформації в цьому світі маса, і слова катехита конкуренції не витримають ніколи з тою катехизацієї яку дає світ. Для дорослих підхід думаю має бути ще інший, з ними треба говорити про щоденне життя про те як БОг діє в щоденному житті, а не абстрактними формулами як в нас люблять завертати на проповідях "через Богородицю до Христа в особливий спосіб..." ці ораторські вправи вже нікого не чіпають...

      Видалити
    3. Дозвольте долучитися до розмови. На мою думку, катехизація у тій формі, яка вона є сьогодні є дуже малоефективною. Причиною є як форма так і зміст. Погоджусь з Анатолем, що відчутним є брак АКТУ віри. Але що таке акт віри? Акт віри - це богослужіння. На мою думку, і це може звучати дещо блюзнірськи, катехизація у класичному виконанні є "ідеологічна" інформація для дітей. Ціллю ж катехизації не має бути напакування дітей інформацією скільки є Святих Тайн і скільки плодів Святого Духа існує. Ціллю не це є, а допомогти зустрітися з Ісусом, ввести людину у стосунок з Триєдиним Богом, щоб його прославляти. А після катехизації цього не станеться. Бо зустрітися з Богом можна на молитві, а не за шкільною партою, пізнати його можна у церковному Богослужінні, Таїнствах, не за партою, а в церковному крилосі, хорі, при активномй молитовному житті. Результат катехизації - діти знають скільки Святих Тайн, але не вміють заспівати основних церковних наспівів Літургії, Вечірні, Утрені...виходить - теоретики віри, а не практики. Святі Отці, Зокрема Золотоустий у своїх повчаннях про виховання дітей, головний акцент робить якраз на тому, щоб "закохати" дітей у церковне богослужбове життя, у богословя нашої церковної молитви. Ми дітей вчимо всілякі побожні пісні з Тезе, а зовсім забуваємо про наші чудові наспіви, псалми, гімни, не плекаємо наші богослужіння, а служимо якбуть, так, що ніколи вони не зачеплять молоду людину ітд. Підсумовуючи, коли священик і громада глибоко не живе Писанням, церковним переданням, Літургією і не дає приклад своїм життям, навіть найкращі катехизми і катехити нічого не зможуть "переконати" дітей. Діти і молодь не з книжок і не з-за парти пізнають Бога, а з життя тих, хто навколо. Побачать, що священик, батьки, друзі справді моляться, думають і живуть Христом, повірять.

      Видалити
    4. Згідний зі всім тут сказаним. Передавання знання і досвіду,різні речі. Знання є важливі, але сьогодні більш важливі не самі вони,а ті, хто їх передає. Робити це вірогідно є найважчим. Я знаю про те, як штампуються катихитичні школи при парафіях, але я знаю, що на літніх таборах молодь не може перерахувати всі заповіді. Чому така мала віддача тих шкіл в реальному житті - велике питання

      Видалити
    5. Наші богослужіння звісно мають все "що треба", хоч без достатніх зусиль їх пізнати, все їх багатство мабуть не під силу. В останньому номері Патріярхату о. Мирослав Татарин дуже добре сказав, що треба зрозуміти що наші люди не розумію і не розумітимуть всіх тонкощів і спектру богослужіння так як богсолови. Це факт. З іншого боку, наше богослужіння має бути або "вишак", або краще вже ніяк. Така така специфіка візантійського обряду, він наскільки "високий", що його спотворити "раз-два" і тоді маємо такий собі "сільський варіант" (не хочу тут жодним чином образити жителів сільської місцевості, сам бо селюк:)) від якого нудить і на якому просто "відстоюють". Утреня, Вечірня це добре - їх треба пропагувати, навчати впроваджувати, "популяризувати", Часи так само... Я особисто давно взяв за правило вранці читати 1 Час а ввечері Мал повечіря - служби нашого Часослова не зрівняються ні з якими молитовниками і набоженьствами. Але... Але і Тезе і харизмати і неокатехуменати - все має право жити і розвиватись. Грядуть такі часи, що всі засоби будуть добрі - лиш би сприяли євангелізації і формували наших людей. Мій знайомий священика капуцин який зараз служить на Закарапатті нещодавно сказав: "Я є з самого католицького регіону Польщі, в кожній сімї священики, ми самі білші католики були - це Схід Польщі, це така ж релігійність як у нас приблизно, і люди покидають Церкву. Це якихсь 200-300 км. від Львова. Стукає нам в двері".

      Видалити
    6. Перепрошую, додам. Є ще "концертний варіант" візанстійського обряду. Від нього теж вже нудить, якщо чесно:)

      Видалити
    7. Хоча, додам ще одне, поїздки на Теза нашої молоді це частіше спосіб економ-поїздки за бугор. В нас взагалі туристичний бізнес добре розвивається, ще б назвали його своїм іменем... А то "паломництво":)

      Видалити
    8. А. Адлера «Обучение будет только тогда эффективным, когда оно будет тесно связано с сегодняшними непосредственными потребностями учащихся».

      В нашому випадку це зобовзязання постанови синоду. Сказали створити катихитичны школи - створено.

      Видалити
    9. То значить зробили по "потребностям учащих", а не "учащихся":)))

      Видалити
    10. До речі тут - http://pa-o-lina.livejournal.com/ є надзвичайно класні матеріали про катехизацію в Румунській Церкві (рос. мовою) раджу почитати переглянути. Досвід румунів, які мають такий сам обряд до того ж може багато чого нас навчити.

      Видалити
    11. Буквально сьогодні я здавав по телефону звіт про к-ть людей і дітей, які я катехизую в селі. Щороку одне і те саме. Я кажу цифри просто зі стелі, бо не можу порахувати всіх. Я після кожного богослужіння читаю і пояснюю наш новий катихизм. Всі, хто є присутні, є у мене на катехизації. Але і мені і людям це цікавіше, ніж сухо щось говорити. Потім кожен з нас здає звіти про те саме. Все якось для "галочки". На мою думку, все, що робить на парафії священик, має служити цій цілі. І коли я веду секцію з настільного тенісу, а між тим спілкуюся з дітьми, думаю, це є краще, ніж сприймати св-ка, як класичного вчителя. Я роблю так, щоб і мені було цікаво і людям, бо те, що подано нецікаво, не подано зовсім.

      Видалити
    12. а за посилання дякую, дійсно дуже цікаво. А як ви відноситеся до Курсу Альфа", у форматі катехизації?

      Видалити
    13. Про курс Альфа тільки чув, не бачив його в дії - у Львові не має, а в Києві не довелось побувати. Хоча там він там був в УГКЦ наскільки я в курсі. До речі на тому блозі є остання новина про "The Way", це фактично православний аналог "Альфи". Альфа я так розумію менш приживається, більше різні євангелізаційні школи чи напр. біблійна школа Дабар в регулярно є в Львові, дуууже багато людей приходять. Тому важко мені шось сказати про Альфу, не бачив. Трохи знаю як харизматичні спільноти функціонують ну й може краще як неокатехуменат. Я думаю, що за словами нашого Блаженішого що все в Церкві має сприяти євангелізації, то якщо даватиме поди Альфа то й її варто застосовувати. От православні, хто сміливіше бере цей досвід. "The Way" раніше Калліст Уер дуже рекламував.

      Видалити
    14. Курс Альфа постійно проводять у Львові у Храмі Володимира і Ольги, в Бучачі, Франківську. Я чув гарні відгуки.

      Видалити
    15. Я не знав, що у Львові є. Ну добре, що є.

      Видалити
  2. Слава Ісусу Христу!
    Дякую вам, за те що пишите.
    В мене теж є багато того, що я не розумію. Як в інших людей.
    Спробуємо разом розібрати речі, які ви написали?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Як казав Гагарін: "Поїхали!"

      Видалити
    2. Я пропоную їх(висловлювання) розбити на групи і працювати з ними. Наступним способом: задаючи собі прості питання хто говорить ? що говорить ? чому це говорить? де почув? чим вигідно? і так далі.

      про мільярдні асигнування - їх виділяє влада, з певною метою (вважаю дану вітку не цікавою, тому що вигода - гроші ітд. ну а де дбають про людей результати ітак очі бачать)

      Про вбивство дітей - вбивають їх вже конкретні люди ( на них можете вже вплинути словом), тому можно задати питання хто ці дівчата, чому це роблять? ітд

      Тепер варто уважно подивись хто говорить? для чого ? і що він з цього одержує?

      Розумієте я пропоную розглянути саме людей, які роблять ті чи інші дії і чому.
      І думки, які були навязані (чи власні) частим повторенням з використання образів.

      Видалити
  3. Йдеться не просто про гроші, а "зусилля", щоб знайти життя на далекій планеті. Натомість є безліч життів тут на землі, до яких немає діла. Життя дитини в лоні матері, це ціла планета, мікрокосм. Спроби надати вбивству законних підстав є абсурдом. Якщо нам не цінне життя людини, навіщо шукати мікроб?
    Щодо абортів, минулого тижня я зустрівся із звихненим розумінням жінкою своїх прав. Її не переконаєш словом, бо людина інфікована смертю, жінка, яка думає про секс, але не думає про відповідальність, дурить сама себе. Права дітей, чи не поширюються часом вони і на тих, хто ще не народився? Море, океан лицемірства. Немає гіршого, коли добро називають злом, а зло добром. Це є форма одержимості, на мою думку.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Певну дію робить конкретна людина, відповідно до її інтересів, вигоди, моралі\принципів.
      В деяких людей є інтерес шукати мікроб.
      В деяких людей є інтерес рятувати життя борячись з наслідками.
      В деяких людей є інтерес рятувати життя борячись з причинами.
      Влада(конкретні люди) вибирає те що її цікавить і там формує зусилля популяризуючи цей напрям (тоді всі про нього знають).

      В такій постановці справи можно відповідати на ваше питання для кожної групи:
      1. Мені цінне життя (на словах, но я нічого не роблю), но я люблю шукати мікроб.
      2. Мені цінне життя (я всі зусилля пригладаю на рятування), і на мікробів не вистачає часу.
      3. Мені не цінне життя, жодні втрати живих людей не помішають мені знайти мікроб.

      і так для інших.
      Немає нам. Людина робить те, що вважає потрібним.
      Якщо ж переходити до нам там теж діє логіка.

      В людей ( масси) можна міняти розуміння понять. Це роблять спеціалісти. Наприклад використовуючи стратегію - міняючи розуміння поняття поступово за довгий період часу. Права жінок коли їх почали міняти? хто ? для чого?
      Зараз чоловік має смогу вплити на рішення жінки мати\ не мати дитину? ( наприклад на правовому рівні)
      Кому зараз відходять діти в випадку розлучення?

      Чи справді народжені діти мають права? Що батьки взгалі знають про виховання дітей?
      Як би вони хотіли виховати їх добре, гарантувати їм права, то вони мали б зменшувати своє незнання?

      Ну лицимірство характерно особі. Складно уявити лицимірну масу\ толпу( тут лицемірство навяже лідер\вождь). Лицимірну групу уже можна уявити.

      Видалити
  4. кажучи про інтерес людини, не треба його плутати із цінностями. формування цінностей без релігійної правди рано чи пізно призведе до абсурду. як приклад можна навести скандинавські країни, а крайністю є країни арабського світу із зрозумілих причин. Цінності можуть зберегти цивілізацію, коли лідери, що їх формують, самі є моральними людьми. Тому варто починати з родини, де першим моральним авторитетом є тато і мама.

    ВідповістиВидалити
  5. інтерес можно замінити іншим словом професія, хобі , чи (інтерес і релігійні цінності і мораль), ітд.
    Я теж вважаю їх важливими, але все що впливає не перераховував, тому що текст став б не читабельним).

    На жаль ні в скандинавських, ні в арабскькмх країнах не був.

    Абсолютного с вами погоджуюсь, що починати потрібно з сімї.

    Давайте вернемось до нашої теми) Чи щось стало більш зрозумілим для вас? Виникли якісь нові питання?

    ВідповістиВидалити
  6. Я не можу сказати, що ці питання не дають мені спати, просто їх нереально просто так вирішити в глобалізованому світі. Я їх озвучую для того, щоб люди вміли читати часом між рядками, щоб звернули увагу на речі, на які багато хто не звертає увагу. Сама постановка проблеми є початком думання, а відтак ділання. В житті я оптиміст та ідеаліст, алеі сліпотою не страждаю. Пишу те, що мене хвилює і коли бачу, що те саме хвилює не мене одного,стає легше :)

    ВідповістиВидалити
  7. Хм, раз так, тоді більше нічого не пишу.
    Ніхто не займається подоланням невежества. Батьки самі не знають\ не до того\ школа зробить\ хтось інший.
    Але на проблему релігійності ви можете вплинути. Що саме люди виконують релігійну дію сходити на Службу, ставлять для себе фігури Богородиці.
    А майданчики це вже любов)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. А мені було цікаво, почути ваші думки. Часом є риторичні запитання, але багато з них є реальними до подолання проблемами. Невігластво було у всі часи, просто коли народ вибирає невігласа за свого президента, це про щось та й говорить

      Видалити

Дописати коментар