- Отримати посилання
- X
- Електронна пошта
- Інші додатки
Навколо нас є багато речей, яким всі ми не надаємо жодного значення. На ще
більше речей у нас просто не вистачає часу. Якось я зробив для себе маленьке
відкриття: можна використовувати те, що інші вважають поганим на користь для
свого служіння і реалізації свого покликання.
Ще кілька
років тому я дуже критично відносився до важливості та корисності інтернету. За
один рік я запізнався відразу з кількома соціальними мережами і мені відкрився
новий світ, якого я не знав досі. Світ, у якому для священика знайдеться
величезна ділянка праці. Відтоді пройшло кілька років, у мене не стало більше вільного
часу, а мої друзі мене жартома назвали «духівником соціальних мереж». За короткий час у мене почали формуватися нові
ідеї та погляди, з’явилися нові друзі і знайомі. Крім того, я віднайшов у собі
бажання і надалі залишатися священиком-блогером, не відкидаючи практичного
пасторального життя і приділяючи час родині. Шкода, що чимало із священиків,
навіть моїх друзів, недооцінюють можливостей інтернету і стоять на зупинці,
коли поїзд із тисячами людей проходить повз них. Нижче я приведу кілька
аргументів на користь того, чому
священику є важливо встигнути заскочити
в цей поїзд, щоб не залишитися на пероні самому, махаючи рукою і прощаючись з
тими, кого він нещодавно вважав своїми парафіянами.
Якщо хтось
думає, що для того, щоб бути в соц.мережах, потрібно багато часу і зусиль, він
помиляється. Це є одним із способів свідчення, пасторальної праці, порадництва. Скільки годин треба бути
священиком в день для душпастиря? Відповідь одна – 24. Хочеться, звичайно, щоб
в добі було принаймні 30 годин. Але так не є. Тому священик, що ставиться до
цього, як до певного служіння, надає сенс цьому часу, як пастир, що витрачає
час на овець і на те, щоб віднайти інших овець для Божого стада.
1.
Чому я є
в мережі Фейсбук? Мені там комфортно. Мінімум вимог для реєстрації,
можливість створювати власні сторінки і висвітлювати на них діяльність парафії
чи комісії. Тут не ти шукаєш за новинами, а новини знаходять тебе. Я можу
перемовитися словами з людьми, яких бачу хіба по телевізору і читаю про них в
газеті. Тут маємо безліч можливостей для інтелектуального зросту, читаючи думки
спеціалістів у різних галузях: літургіки, історії, журналістики, морального
богослов’я, мистецтва, спорту та ін. Цю мережу вибирають ті, що не просто хочуть
спілкування, вони готові працювати над собою і багато вчитися від інших. Тут
можна просто висловлювати погляди і подискутувати. Часом стираються межі між
країнами та віросповіданнями, коли дискутується навколо питань миру і війни,
людяності і жорстокості. У Фейсбуці у мене є можливість поспілкуватися приватно
з тими, хто потребує поради священика, вислухати чужі радості і болі. Почути
таке, що інша особа ніколи б не готова була сказати при особистій зустрічі. За кілька хвилин моє прохання про молитву поширюють десятки людей і моляться за тих, хто мені дорогий. Я
не відчуваю потреби їхати кудись, як місіонер. У Фейсбуці є тисячі людей, яким
треба голосити Христа. І що цікаво, чимало з них віднаходять Господа в спосіб
такої віртуальної проповіді! Фейсбук в певній мірі знімає напруження, яке часом
існує між представниками різних конфесій і культур, священиками та мирянами,
чоловіками і жінками. Нам всім бракує звичайного спілкування між собою. Так, це
займає мій час, але все залежить від мене – чи готовий я його змарнувати,
безцільно гуляючи в неті, чи навчити когось і навчитися самому. На сьогодні у
мене більше 2400 друзів. Я знаю, що більшість з них я ніколи реально не бачив і
бачити не буду. Проте для них є вартісним те, що я пишу і мені важливо те, як
вони думають. Але ще більше людей, які не є зі мною в друзях, мають можливість
прочитати мої коментарі під тою чи іншою статтею. Ще більше людей дізнається
про ту Церкву, яку я представляю. Ще більше людей розпрощаються із стереотипами
про католицького священика чи українця. Руйнування стереотипів, це те, що я
справді люблю. Трішки потролити і пожартувати є також моїм стилем. Не всім це
подобається, але це нормально.
2. Чому я є
в мережі Вконтакті? Тому що там є діти та молодь. Мені не подобається
політика цієї мережі, що має російську прописку. Але незважаючи на мої
вподобання, кількість користувачів там
не змаеншується. Завдяки цій соц.мережі, я дізнався про справжнє життя і
погляди моєї парафіяльної молоді. Так, на початку я був шокований від того,
наскільки відрізняється образ хлопця з церковної прислуги з тим образом, який
він виплекав для себе у Вконтакті. Це може бути дві різні людини, які
розмовляють іншою мовою, носять інший одяг, по іншому жестикулюють і роблять
багато того, що ніби заперечує один одного. Це все про одну людину, яка є іншою
в храмі, іншою з батьками, іншою з друзями та іншою із собою. Але я відкрив для
себе, що молодь готова слухати, коли до неї звертається священик. Вона змінює
свою лексику, вона прислухається до поради і охоче вступає в діалог. В
приватному порядку спілкуюся з десятками різних людей, в т.ч. з інших парафій,
які не мають кого запитати поради. На жаль, часом не хочуть питати своїх
душпастирів, відчуваючи невидиму прірву між собою і священиком.
Буває батьки
просять вплинути на їх дитину. І я переконався, що в інтернеті молода людина
часом може більше відкритися, ніж коли сидить перед тобою на дивані чи клячить
у сповідальниці.
В цій мережі я також не раз ламав стереотипи для українців
зі Сходу і росіян. Я не брав участь у воєнних діях, хтось може виписати мені
прописку в диванній сотні. Але вести війну за людей можна і в віртуальний
спосіб, просто висловлюючись з різних питань і даючи посилання на правдиві
джерела інформації. Інформаційна війна є війною за іншими правилами. Той, хто
знає і каже правду, має в союзниках Того, що в небі, а таку людину перемогти
важко.
Через цю мережу я, як священик можу створювати
різноманітні спільноти. Я проваджу групу молоді свого деканату, своєї парафії,
Руху Справжня Любов Чекає, парафіяльної
секції з настільного тенісу, даючи їм
відеоуроки. Тут можна створити бесіду, де кожен з її учасників знатиме, про що
висловлюється кожен. Так у нас молодь, що вивчає англійську при храмі,
дізнається про домашні завдання і намагається спілкуватися англійською. Новини
із парафіяльного сайту також є зручно дублювати на парафіяльній сторінці
Вконтакті. Тут легко шукати людей. І тут добре видно хто є хто. Для батьків
було б дуже корисно час від часу зайти на сторінку до сина чи дочки. Часом, це
може навіть врятувати життя. Знати пароль входу на сторінку своєї дитини є
нормально.
3. Чому я є
в Однокласниках? Тому-що там є мої
парафіяни середнього і літнього віку, там є цілі родини. Я не люблю сюди часто
заходити. Просто кидаю до себе на стіну інформацію з парафіяльного сайту і
трохи інформую про свою родину. Це також стирає певні непотрібні кордони між
мною та моїми парафіянами. Чимало незнайомих мені людей також цікавляться тим,
що я пишу. Серед них чимало людей з Росії. Тому серед інших постів, я подаю
статті патріотичного змісту і коментую діалоги людей, які мають упередження до
України та УГКЦ. Тут легко дізнатися, хто заходив до тебе на сторінку. Люди
цікавляться, чим живе священик, і це є нормально.
4. Чому я є
в Гугл + ? Тому, що там також є люди. Сюди зручно додавати фотоальбоми, які
я завантажую до свого профілю в Гуглі. Я вибираю те, що можуть бачити інші та
ділюся ними. Я знаю, що ці фотографії я ніколи не загублю, навіть якщо у мене
вкрадуть мій компютер. Це зручно і безпечно. Сюди ж автоматично додаються
дописи з мого власного блогу і відео з мого акаунту у Ютюбі. Ці сервіси
повязані між собою, як і календар, пошта, список контактів, документи та багато
іншого. Всі ті, хто має свій акаунт в Гуглі, смартфон на Андроїд, мають
можливість бути у моїх колах та отримувати ту інформацію, яку я подаю сюди. Я
також дублюю чимало з того, що подаю на інші соц.мережі, але це також корисно і
нормально.
5.
Чому я є
в Твіттері? Тому, що і там у мене також є читачі, що читають те, що я
подаю. Я дуже рідко заходжу безпосередньо туди, бо не до кінця розумію сенсу існування
цієї мережі. Я просто пов’язав свій акаунт у Фейсбуці із Твіттером. І як
наслідок, все подане мною на стіну до ФБ, попадає також у Твіттер. Для мене
нормально 1 раз в році заглянути на свою сторінку і поцікавитися, що там
коїться.
6. Чому я
створив власний блог? Може тому, що хочу висловитися з різноманітних речей.
Мій блог, це мій власний щоденник, до якого я дозволяю підглянути кожному. Для
багатьох священиків є зручно перед неділею прочитати мої проповіді і взяти щось
для себе нового. Чимало мирян також позбулися багатьох комплексів до
священства, коли побачили, що і священики добачають проблеми у церковному
середовищі та своєму товаристві. Чимало священиків не сприймають такої
відвертості з-під клавіатури свого співбрата. Але і це є нормально. У мене
кілька блогів на кількох порталах, зокрема ДивенСвіт, РІСУ та Киріос. А мої
коментарі на інших сайтах під ніком «о. Олег» не одного, напевно, доводили до
нервування. Але я роблю це тому, що завжди любив спілкування та обмін думками.
Може це не є нормально робити це в такий спосіб, але я це роблю.
Можливо цих кілька думок стануть
комусь у пригоді, хто вагається, чи інтернет є злом чи даністю, з якою щось
треба робити. Комусь страшно, щоб не дістати якогось узалежнення. Небезпека є.
Але, знову ж таки, потрібно віднаходити ціль, для чого ми робимо те, а не інше.
Якщо хтось витрачає безцільно час на компютерні ігри, то краще віднайти себе
там, де ми будемо корисними іншим. Тож раджу іншим священикам спробувати себе в
новій для себе ролі. Ми всі потрібні не лише родині, парафіянам, але і
незнайомим нам людям, які чекають від нас свідчення нашої віри. А часом комусь
просто потрібно того дня підняти настрій J
Коментарі
Дописати коментар