- Отримати посилання
- X
- Електронна пошта
- Інші додатки
- Отримати посилання
- X
- Електронна пошта
- Інші додатки

Кожного разу, коли я читаю Євангеліє у
Неділю Розслабленого, розумію його по-іншому. Все Євангеліє від Івана, особливе
і багате на богословський зміст. Є безліч різноманітних коментарів та роздумів,
зокрема, і на цей уривок. Проте наші різні досвіди, зустрічі, виклики
проливають своє світло на той чи інший уривок і він починає світитися іншим
світлом своїх граней, як діамант. І взагалі, хто часто читає Боже Слово і над
ним роздумує, дивується невичерпним скарбам, захованим у Ньому. Скільки б
людина не читала той чи інший уривок Святого Письма, Святий Дух відкриватиме
нову грань для розуміння і даватиме нову силу для прийняття написаного,
сказаного, прочитаного. Мені зараз 38 років, як тому розслабленому. Тому справді є над чим роздумати.
Дуже важливо, слухаючи Недільне
Євангеліє зосередитися на одному-двох реченнях, які ніби врізаються в памʼять,
проникають в саме серце, викликають особливі емоції. «Немає нікого, пане…хто б
мене коли ото вода зрушиться, та й спустив у купіль…». Чомусь саме ці слова
найбільше дотикають мого серця, коли я читаю сьогодні Євангеліє про
Розслабленого. Трагедія цього чоловіка, паралізованого і 38 років прикутого до
ліжка була невимовною через те, що не було поруч нікого, готового розділити з
ним його особисту біду. Самотність – є страшною дійсністю для сучасних людей.
Втеча у віртуальний світ, «колекціонування» друзів у соціальних мережах,
алкоголізм, наркоманія, азартні ігри – є симптомами цієї духовної хвороби.
Кожен з нас виніс з дитинства власну здатність любити чи бути любленим.
Проблема в тому, що ми не знаємо, що і кого треба любити, а також чому треба
чутися любленими. Невміння розставити
пріоритети всьому тому, що любимо, спричиняє справжні життєві драми. Приклад
життя розслабленого чоловіка, якого оздоровив Ісус є яскравою ілюстрацією життя
мільйонів людей. Це ті, хто зациклився
на своїй хворобі чи проблемі, не помічаючи життя і людей навколо. Я навіть не
впевнений, що той розслаблений когось взагалі про щось просив! Може він, як і
багато тих, кого ми знаємо, чуються не вартими попросити про допомогу? Вважають
за потрібне страждати, щоб не причиняти нікому незручностей чи проблем? І Христос,
який першим вступає в діалог із хворим із одним запитанням, дає нам зрозуміти,
як потрібно діяти кожному з нас: вийти назустріч таким людям. «Чи хочеш
видужати?» Здається, ніби просте запитання, що вимагає негайної відповіді: «так».
Але відповідь чоловіка є іншою. Той чоловік, настільки зациклився на проблемі,
що не бачить простого виходу із ситуації. Бог сам навідався до нього, як до
народу свого. Хворий не просить про оздоровлення в Лікаря. Він шукає причину
своєї хвороби в інших людях: «Немає нікого, пане…хто б мене коли ото вода
зрушиться, та й спустив у купіль…» Також причиною того, що він не є здоровим
він бачить у тих, хто оздоровився. І мені від цього трохи моторошно, тому-що
неодноразово я в житті зустрічалися з такими людьми. Тими, хто у всіх своїх
проблемах звинувачував інших: уряд, вчителів, лікарів, священиків, сусідів,
батьків, роботодавців та ін. Рот таких людей не закривається, коли зачіпаєш тему
зловживання у владі, Церкві та інших суспільних інститутах. Спробуйте заради
цікавості сказати на гостині кілька слів, на зразок «що нового у Верховній Раді?» або « Як там у вас у церкві?». Гучна
українська гостина зі сварками, прокльонами, а як постаратися, і з бійками вам
забезпечена. Буде що згадати. Підігріті алкоголем розважання на тему, що всі
навколо крадуть, брешуть, багатіють, на відміну від них є трохи смішно слухати
збоку, особливо, коли знаєш всіх «розслаблених» за столом і їхнє життя. Жінка нарікає
на ціну газу, виплачуючи копійки за безглуздими субсидіями і при відкритих
вікнах випалюючи свою норму газу. Чоловік нарікає на хабарників, виправдовуючи
хабар за поступлення сина чи дочки навіть до звичайного училища. Знайомий нарікає
на брак священиків у Великому Пості, щоб не стояти у черзі до сповіді,
сповідаючись 1 раз в році. Бабуся нарікає на малу пенсію, а після смерті під
матрацом на ліжку знаходять кілька тисяч гривень. Парафіяни скаржаться на малі
зарплати, щоб скласти пожертву, а потім шахраї у них виманюють з хати тисячі
доларів. Цей список можна продовжувати довго. Можливо це має далеке відношення
до самого розслабленого, який лежав біля купелі, але так чи інакше, треба мати
сміливість побачити винуватця у своїх проблемах у дзеркалі.
«Не гріши більше, щоб чогось гірше тобі
не сталося». Так і хочеться, щоб ці слова почули ті, що вірять в забобони,
чарування, вроки, довиться «Битви екстрасенсів». Наш гріх є причиною наших
проблем. Не чужий гріх, бажання нам зла збоку, чужа заздрість, а наш особистий
гріх. Одна моя родичка дуже переживає, щоб їй чи моїй родині ніхто не заздрив,
ніби тим самим викликаються проблеми. Немає нічого про це у Божому Слові! «Господь
мій пастир, нічого мені не бракуватиме», каже псалмопівець у 23 Псалмі. Життя
на «духовному розслабоні» - це бажання замінити довіру до Бога довірою до
оберегів, амулетів, червоних ниток, гороскопів. Набагато простіше є скинути
вроки, ніж піти до Сповіді. Набагато легше взяти в руки сонник чи гороскоп,
лінуючись прочитати хоч одне речення з Книги Книг. А як просто переконати себе
в тому, що твої біди походять від інших людей, а не від тебе самого! І насамкінець,
як вигідно переконати себе, що в храмі в неділю зібралися самі фарисеї, а тому
краще полежати довше в ліжку, щоб не набратися більше гріхів на Літургії. «Духовний
розслабон» є хворобою всіх і кожного у різній мірі. Не раз і себе ловлю на
думці, що подібний до того розслабленого, що надто довго розлежався, чекаючи
когось чи чогось, що зробить мене здоровим. Взяти своє ложе і піти, означає
взяти відповідальність за своє життя. Тобто подорослішати. Парадокс полягає в
тому, що чим більше людина дорослішає в духовному житті, тим більше стає
дитиною Божою. Ту, про яку якось казав Христос: «Поправді кажу вам: коли не
навернетеся і не станете, як діти, не ввійдете в Царство Небесне» (Мт, 18,3)
Коментарі
Дописати коментар